Valea Morarului – Valea Adanca – Brana Mare a Morarului – Valea Cerbului – Caminul Alpin

Gata cu trezitul de la ora 4 sa prind personalul de 4.45 din Cimpina. Weekendul asta am schimbat strategia si am fost la concursul Caraiman de la Poiana Tapului, bun prilej de a ma mai intalni cu unii prieteni pe care nu ii mai vazusem de mult timp. Asa ca plec cu personetele de 20.15 din Bucuresti. E perfect, ajung pe la 11, pana ma cazez la cort, beau si eu o tzuica, o bere, ca na..asa-i la d’astea. Pa dracu: in primul rand, trenul merge pana in Sinaia. Naspa, tre sa chem pe cineva sa ma ia. Am rezolvat. 2 Trenul face 5 (cinci, five, funf) ore pana la Sinaia. 5 ORE! Ba, saraciilor de la CFR atat fac de la Berlin la Viena! Groaznicilor, am mai luat si bilet ca bou’. Niciun ban nu meritati. Ma rog…
Bineinteles, pentru tura am luat si lume noua pe munte: Luise si Karo – doua nemtoaice de nota 10.

BMM 009

Celalalt cuplu care a venit are o poveste din ciclul: “Sa nu faceti ca mine!” pe care o voi relata mai jos.

Sambata dimineata: Poiana Tapului – Gura Diham luam un microbuz pe care organizatorii l-au pus la dispozitie. La 9.30 incepem urcarea pe Valea Morarului – o scurtatura pe valea raului pentru a ajunge mai repede la traseul cu triunghi roşu care duce în Poiana cu Urzici unde se ţinea şi proba de alpinism. Nu prea avem treaba cu concursul propriu-zis, asa ca noi ne continuăm nestingheriţi poteca spre Valea Adanca.

Intrarea in Valea Adanca

BMM 012

Traseul e in mod normal nemarcat, dar pentru acest concurs, s-au pus cateva panglici care să semnalizeze traseul. Oricum, ca de obicei, langa e mine e Walter Kargel care spune cam asa:
“Grad de dificultate 1A. Timp necesar: din Valea Morarului pana in creasta, 2ore si 8-9 ore pentru traseul complet Busteni- Busteni” Si mai departe: “Valea Adanca reprezinta cele mai usor traseu, nu numai pentru urcarea in Creasta Morarului prin fata nordica a Morarului, dar si pentru coborare. Valea isi are obarsia la Vest de Coltii Morarului, imediat sub creasta si coboara cu inclinatie moderata pana in Poiana cu Urzizi. Intrarea in traseu este comuna cu intrarea in Rapa Zapezii. Putin mai sus ajungem la confluenta dintre Rapa Zapezii si Valea Adanca. Urcand dirtect saritorile trecem pe langa Coltii Vaii Adanci, doua ace aflate in stanga. Dupa intersectia cu Brana Mare a Morarului…”
Deocamdata nu prea ne intereseaza ce e dupa, pentru ca traseul o ia pe BMM la vreo 45 minute dupa ce am inceput ascensiunea. Pentru cei care nu isi dau seama unde e intrarea, exista un mare semn scris cu rosu pe partea stanga, care nu poate fi ratat – 3 litere simple ca buna ziua: BMM.
Oricum, au fost doua saritori mai aiurea, dar pentru concurs, caraimanii au pus niste corzi si au rezolvat problemele care ar fi putut sa apara si o limba de zapada de cativa metri ce se ocoleste.

BMM 020
Saritoare
BMM 027

BMM 031

Brana Mare a Morarului e accesibila oricui: partile cele mai dificile au fost trecerile prin jnepeni: ne-am murdarit de rasina si ne-am zgariat putin, dar merita: Acele Morarului sunt deasupra ta si iti vin idei noi cum treci peste vaile care intra in Brau: Rapa Mica, Rapa Zapezii, Valea Poienii si Valea Bujorilor care dau direct in Acul de Sus, Acul Crucii, Degetul Rosu, Acul Mare pana a ajunge in Creasta. Oare cum or fi si vaile astea? Le incercam noi o data, nu e graba, mai ales ca sunt apropiate: urci pe una pana in brau, rapel pe urmatoarea si tot asa.

Valea Bujorului
BMM 084

Ce imi place in locul de pauza, pe Creasta Morarului: se pot vedea foarte bine vaile de pe fata nordica a Costilei: la de dreapta la stanga (in ordinea de pe tricou): Valea Caldarilor, Valea Priponului, Caprelor, Urzicii si Tapului si Coltul Tapului.

BMM 079

Imi aduc aminte de coborarea pe Pripon de anul trecut cand am urcat pe Valea Alba. Al doilea lucru: e plin de flori de colt, atentionare pe care am primit-o de la inceput. Era sa calcam pe cateva, tre sa fii cu ochii in 4.

BMM 075

Continuam pe brau pana pe Cerb: traseul e marcat cu sageti rosii si cu un panglica portocalie pe braduti: mai ramaneau sa puna si globuri si cadouri sub ele.

BMM 114 - globuri

Poteca e rasfirata, si foarte alunecoasa datorita ierbii. Greu gasesti vreo stanca sau vreo portiune cu pamant. Si prima capra pe ziua de azi. Pacat ca n-am putut sa o si fotografiez.

Cam asta e iesirea. Pantofii de pe Valea Cerbului va las sa ii admirati singuri.
BMM 125

Imaginati-va si dialogul:
Pitzi: “domnul, nu va suparati, cat mai e pana jos”
Moi: “vreo 2 – 3 ore (pe indicatorul de la intersectia cu triunghiul rosu, unde urma sa ajungem in 10 minute, scria, intr-adevar 1 ½ – 2h), dar la cum mergeau ei…cel putin 3.
Pitzi catre El cu un glas in care se impleteau putina frica – putina disperare: “ti-am spus sa luam TELECABINA!!”
El: “Hai… (pitzi) ca nu mai e mult. Acum ajungem”.

Ajungeti la dracu, manelistilor, manca-v-ar lupii pantofii pe valea cerbului si ursii gentile la gura diham.

6 comentarii

  1. montaniard said,

    Septembrie 13, 2009 la 9:38 pm

    salutare colega’ 😛
    am urcat si noi in aceiasi zi cu voi pe acelasi traseu, numai ca noi am continuat pe vale de la intersectia cu brana
    arunca un ochi si la relatarea mea 😉 http://ghidmontan.com/trasee/cab-diham-valea-adanca-vf-omu/

  2. J. said,

    Septembrie 26, 2009 la 10:46 pm

    „Ajungeti la dracu, manelistilor, manca-v-ar lupii pantofii pe valea cerbului si ursii gentile la gura diham.”

    Cred ca este cea mai amuzanta remarca pe care am auzit-o/citit-o in ultimul an :)).

  3. M said,

    Octombrie 15, 2009 la 5:46 pm

    Salut, am facut si eu Valea Adanca in august 2009, fain de tot 🙂 Numa bine!

  4. boreal2007 said,

    Octombrie 19, 2009 la 9:30 am

    … si totusi, daca va permiteti, luati o casca la voi, iar daca nu, DA.
    …de fiecare, bineanteles. 🙂

  5. Amintiri said,

    Iunie 22, 2010 la 10:25 pm

    Am urcat de vreo 5 ori Valea Adanca, lasand la o parte portiunea care merge pana la BMM. Iarna lui ’85 am coborat pe ea cu schiurile dupa o noapte petrecuta in cort la Omul. In mod normal Valea Morarului, mult mai larga ar fi o mai buna partie de schi, dar la 20 de ani nu te uiti la d-astea.

  6. Mircea said,

    Noiembrie 16, 2010 la 8:16 pm

    „Putin mai sus ajungem la confluenta dintre Rapa Zapezii si Valea Adanca. Urcand dirtect saritorile trecem pe langa Coltii Vaii Adanci, doua ace aflate in stanga. Dupa intersectia cu Brana Mare a Morarului…” ”

    Colţii cu pricina sînt (multişor) deasupra intersecţiei pomenite cu Brîul Mare, nu dedesubt… Iar o să se supere Kargel pe un confrate mai tînăr, c-aşa e el…


Lasă un răspuns

